Het klant tevredenheids onderzoek

Eén van de belangrijkste “Performance Indicators” voor het dagelijkse werk van een Customer Service Agent.

Als je ooit al een klantenservice baantje hebt gehad zal je hier al wel van gehoord hebben. Je werk wordt beoordeeld door de tevredenheid van de klant. Hoe kan je baas op een gemakkelijke manier weten wat de klant er juist van vond?

Customer Satisfaction Survey

Vragen die een klant zou kunnen krijgen:

  • Tevreden over de ondersteuning?
  • Kennis niveau van de agent voldoende?
  • Tevreden over de aangeboden oplossing?
  • De agent begreep het probleem direct?
  • Er werd genoeg empathie getoond?

Dit zijn enkele van de vragen die je zou kunnen tegenkomen in een klant tevredenheids onderzoek. Het is dus van belang om er voor te zorgen dat de klant je een goede score geeft.

Bij veel bedrijven zal je op basis van deze score al dan niet een bonus krijgen. Let wel, niet alle bedrijven doen dit. Elk bedrijf heeft zijn unieke aanpak, het zou dus heel goed kunnen dat je niet wordt beloond als je goede resultaten haalt in het klant tevredenheids onderzoek.

Het is een goede motivatie om je baan serieus te nemen en de extra mile te gaan om de klant tevreden te stellen.


Heb je nog vragen over wonen en werken in Barcelona? Ben je op zoek naar een Nederlandstalige Customer Service baan? Stuur dan nu je CV

Voor al je vragen over verhuizen naar Barcelona kan je ons vrijblijvend een bericht sturen

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *