Categories
Wonen in Barcelona

Call center banen Barcelona

Flexibel en Mensgericht: Barcelona CallCenter Jobs

Aanbod:

  • Marktconform salaris met een uitstekende bonusregeling
  • Betaalde training na 1 proefdag
  • Gratis Spaanse les
  • Belastingvoordelen op restaurants, transport, sportschool, kinderopvang en meer
  • Leuke, mensgerichte open werkomgeving (covid happened!)
  • Vooral thuiswerken na succesvolle training op kantoor
  • De mogelijkheid om zowel fulltime al parttime te werken. (20u/24u/32u/39u)
  • Gratis water en fruit op het kantoor
  • Kantoor op steenworp afstand van het strand
  • Plezier en gezelligheid gegarandeerd

Vereisten:

  • Nederlands/Vlaams + minimum niveau Engels
  • Respectvolle en positieve houding tegenover klanten en collega’s
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Doelgerichte aanpak
  • Zelfmotivatie/leergierigheid
  • Eerdere ervaring in een callcenter is een plus, maar niet noodzakelijk

Ben jij klaar om deze stap te zetten? Stuur dan snel een motivatiebrief + CV

Categories
Werken in Barcelona

Nederlandstalige baan in Barcelona: Klantenservice

Werken in een Nederlandstalig callcenter in Barcelona:

  • spontaan
  • behulpzaam
  • enthousiast
  • gemotiveerd
  • teamplayer
  • luisteren
  • probleemoplossend denken
  • doorgroeimogelijkheden

Business Process Outsourcing

Internationale bedrijven doen aan zogenaamde Business Process Outsourcing (BPO). Concreet wil dit zeggen dat ze een deel van hun “business process” uitbesteden aan bedrijven die zich specialiseren in een bepaalde bedrijfstak. In Barcelona wordt de klantenservice vooral uitbesteed.

Klantenservice

Alle mogelijke interacties met de klantenservice worden uitbesteed aan een extern bedrijf. Er zijn vragen over een pas aangekochte vaatwasser aangekocht? Zoekend op het internet vind je het telefoonnummer voor de klantenservice van de producent. De behulpzame persoon aan de lijn werkt niet voor de producent maar voor een extern bedrijf dat door de producent is ingehuurd om de klantenservice te verzorgen.

Werken in het buitenland

Er zijn verschillende grote steden in het buitenland waar je een concentratie vindt aan bedrijven die klantenservice diensten leveren: Lisboa, Barcelona, Praag,… maar ook steden zoals Sofia in Bulgarije en Casablanca in Marokko.

Niet al deze steden zijn even interessant om voor lange tijd te wonen en werken.

Werken in Barcelona

Barcelona is een echte wereldstad, veel mensen dromen ervan om te wonen en werken in Barcelona. Hier heb je heel veel internationale bedrijven die aan BPO doen. Veel bedrijven vestigen hun Europese klantenservice vlakbij de wereldberoemde Ramblas

We sturen je CV door naar bedrijven die actief op zoek zijn naar Nederlandstalige kandidaten die gemotiveerd zijn om te werken als klantenservice medewerker.

Categories
Wonen in Barcelona

Helpdeskmedewerkers in Barcelona (20 uur/ 24 uur/ 32 uur/ 39 uur)

Op dit moment is er ruimte voor uitbreiding in het team en daarom zijn we op zoek naar jou (m/v) om het team te komen versterken .

Het aanbod:

  • Marktconform salaris en een goede bonus-regeling.
  • Betaalde training na 1 proefdag.
  • Gratis Spaanse les.
  • Belastingvoordelen op restaurants, transport, sportschool, kinderopvang en meer.
  • Een leuke, mensgerichte werkomgeving met open atmosfeer. 

Vereisten:

  • Beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Respectvolle en positieve houding tegenover klanten en collega’s.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Doelgerichte aanpak.
  • Zelfmotivatie/leergierigheid
  • Eerdere ervaring in een callcenter is een plus, maar niet noodzakelijk.
Categories
Werken in Barcelona

Verwachtingen: Werken in een call center in Barcelona

  • salaris
  • type werk
  • werktijden
  • vakantie
  • pauzes
  • lunch
  • moeilijkheidsgraad

Salaris

Het startsalaris voor een callcenter agent in Barcelona is zeker geen vetpot. Het wettelijke minimum was 13.468,84 euro per jaar in 2017. Elk jaar komen er een paar procenten bij gebaseerd op de consumentenprijsindex oftewel IPC in Spanje. In Spanje hebben ze nog een oud systeem waarbij je een 13de en 14de maand krijgt. Dit zijn de zogenaamde “pagas extras” ter waarde van een volledig maandsalaris. Eén betaling is rond de zomer, en één rond de winter. Er is binnen de wetgeving ook een optie om dit “pro-rata” uit te betalen. Je krijgt dan elke maand een klein beetje meer salaris in plaats van de 13de en 14de maand.

Volgens artikel 46 van de collectieve arbeidsovereenkomst heeft iedereen die werkt in een “vreemde” taal recht op “plus de idiomas” . Het gaat om een bedrag van om en bij de €120 per maand dat bovenop je basissalaris komt.

Als je dit alles bij elkaar telt kom je aan een nettosalaris van om en bij de €1200 – €1500 netto per maand

De minder goed betaalde callcenter banen in Barcelona zullen €1050 – €1100 per maand netto betalen voor een 39 uren week. De  beter betaalde callcenter banen in Barcelona zullen €1350 – €1550 netto per maand betalen. Het kan zijn dat er een deel van je salaris “performance related bonus” is. Met andere woorden, als je je baan goed doet en de targets haalt krijg je een “bonus”.

 

Type Werk

Callcenter werk is heel uiteenlopend. Sommige taken zijn repetitief, andere vergen meer inspanning en zijn uitdagend. Er zullen altijd doorgroeimogelijkheden zijn. Je begint als callcenter agent, na een aantal maanden kan je de optie krijgen om door te groeien naar een functie met meer verantwoordelijkheid. Binnen elk bedrijf kan de volgende stap een andere term hebben. Als je in een groter project werkt zullen er ook mogelijkheden zijn als QA(Quality Assurance) of Mentor (soms ook coach).

Werktijden

Elk project is anders, je zal moeten werken wanneer de “lijnen” open zijn. Wat wel overal hetzelfde is dat je 39 uur per week(fulltime) zal moeten werken. Dit wil zeggen dat je per week 1 korte dag hebt waar je of vroeger naar huis gaat of later begint. Is het bedrijf dat je gaat vertegenwoordigen enkel bereikbaar van maandag tot vrijdag: 09.00 – 17.00 uur. Lucky You! Je werkt elke dag van 9 tot 5! Kortom, jij werkt wanneer het bedrijf bereikbaar wil zijn , want jij wordt het eerste aanspreekpunt. Het kan dus zeker ook zijn dat je ook in het weekend moet werken.

Vakantie

Dias naturales of Dias Laborales: De vakantiedagen waar je recht op hebt zijn vastgelegd via het Estatuto de los Trabajadores en de collectieve arbeidsovereenkomst per sector. Enerzijds heb je een wettelijk minimum, anderzijds heb je een mogelijke verbetering in de collectieve arbeidsovereenkomst. Het wettelijke minimum is 30 dias naturales. Via het convenio contactcenter is hier een verbetering voor bekomen en heb je recht op 32 dias naturales. Als je vakantie word toegekend gebaseerd op Dias Laborales heb je 21 of 22 vakantiedagen. Indien er wordt gewerkt met Dias Naturales kan het zijn dat je wordt gevraagd om vakantie per blokken van 7 dagen op te nemen. Dan kan je per jaar 4 keer een blok van 7 dagen opnemen + 4 afzonderlijke dagen.

Pauzes

De wettelijke minimum pauze voor een werkdag van 8 uur is 20 minuten. Let wel! Het is niet de effectief gewerkte tijd die belangrijk is om te berekenen op hoeveel pauze je recht hebt. Bij veel callcenter banen in Barcelona is de lunch onbetaald. Indien je werkdag om 09.00 begint en om 18.00 eindigt telt er maar 8 uur als effectieve werktijd maar duurt je werkdag wel 9 uur. Dit is belangrijk omdat je recht hebt op minstens 30 minuten betaalde pauze bij een werkdag die langer duurt dan 8 uur.

Lunch

Zoals al vermeld bij het gedeelte over pauzes is de lunch bij veel callcenter banen onbetaald. Omdat een werkdag 8 uur duurt moet je 9 uur op kantoor zijn als je 1 uur lunch neemt en 8,5 uur als je lunch 30 minuten lang is. Sommige bedrijven geven je de keuze: minder lange lunch, maar half uurtje eerder naar huis.

Moeilijkheidsgraad

De moeilijkheidsgraad is heel uiteenlopend. Voor sommige projecten is het voldoende dat je vlot je eigen taal spreekt en comfortabel bent met eenvoudige computertaken. Voor andere projecten is het belangrijk dat je bechikt over een goede basis kennis IT. Er zijn verschillende soorten bedrijven met projecten in Barcelona. Sommige eenvoudig, andere eerder complex. Er is voor elk kennisniveau werk te vinden in Barcelona.

Categories
Wonen in Barcelona

Nederlandstalige baan in Barcelona: Callcenter

Werken in een Nederlandstalig callcenter in Barcelona:

  • spontaan
  • enthousiast
  • gemotiveerd
  • teamplayer
  • luisteren
  • probleemoplossend denken
  • doorgroeimogelijkheden

Veel Internationale bedrijven doen aan zogenaamde Business Process Outsourcing (BPO). Concreet wil dit zeggen dat ze een deel van hun “business process” uitbesteden aan een ander bedrijf. In Barcelona heb je een grote internationale community dus is het interessant om hier callcenters te vestigen.

Internet bedrijven zijn actief in meerdere landen tegelijkertijd, al de klanten worden geholpen vanuit een centraal punt ergens in Europa.

Er zijn verschillende Europese steden waar je een concentratie vindt aan callcenters ter ondersteuning van grote internet bedrijven: Lissabon, Barcelona, Praag, Sofia, …

Barcelona in de verte (Mont Juic)

Niet al deze steden zijn even interessant om voor lange termijn te wonen en werken. Het kan wel avontuurlijk zijn om een half jaar door te brengen in Bulgarije, maar laten we eerlijk zijn, meeste mensen willen daar niet voor een langere termijn wonen.

Barcelona is anders, dit is een wereldstad, veel mensen dromen ervan om te wonen en werken in Barcelona. Hier heb je heel veel internationale bedrijven die aan BPO doen. Veel grote internetbedrijven vestigen hun Europese klantendienst hier.

Voor Belgen en Nederlanders geeft dit het grote voordeel dat er veel baantjes zijn in Barcelona waar je enkel Nederlands moet spreken.