The customer is always right – Werken in Barcelona

Deze slogan werd bedacht door pioniers in klanttevredenheid. Wil dit zeggen dat de klant nooit ongelijk heeft? Nee natuurlijk niet! Dit wil zeggen dat we ons moeten concentreren op punten waar de klant gelijk heeft.

Het allerbelangrijkste dat de klant heeft gedaan is de weloverwogen beslissing genomen om überhaupt klant te worden. Wat er ook gebeurd, dit verliezen we nooit uit het oog.

Variaties:

France
le client n’a jamais tort – bedacht door hotel uitbater César Ritz – de klant heeft altijd gelijk

Japan
okyakusama wa kamisama desu – algemene uitdrukking –klant is God

Germany
der Kunde ist Konig – veelgebruikt gezegde – klant is koning

De klant heeft gekozen om gebruik te maken van de diensten of goederen die we aanbieden

Het is belangrijk dat de klant ten allen tijde het gevoel krijgt dat dit een goede keuze was!

De klant heeft dus altijd gelijk! Gelijk om gebruik te maken van de diensten die we aanbieden, of de producten die we verkopen.

Wat heeft dit nu juist te maken met wonen en werken in Barcelona?

Zoals iedereen wel weet is het lange tijd crisis geweest in Spanje. Dit houdt in dat het niet vanzelfsprekend is voor de gemiddelde Spanjaard om een baan te vinden, zelfs in grote steden zoals Madrid of Barcelona.

Dit heeft een aantal gevolgen gehad voor jongeren, veel jongeren zullen nu langer verder studeren. Ze halen niet enkel een universitair diploma , nadien gaan ze nog verder en halen ze ook een Masters.

Aangezien Barcelona een grootstad is met aardig wat universiteiten zijn er een hoop hoogopgeleide jongeren. Wegens de crisis blijven deze langer studeren en heb je dus een overaanbod van hoogopgeleide jongeren.

Dit overaanbod heeft een effect voor nieuwkomers uit de Europese Unie die willen wonen en werken in Barcelona. We gaan er vanuit dat meeste mensen die dit lezen geen Spaans of Catalaans spreken. En als ze het dan al wel spreken zullen ze het waarschijnlijk niet 100% native spreken.

Het zal dus moelijk zijn voor nieuwkomers uit de Europese Unie om een baan te vinden in hun vakgebied. Vandaar dat veel mensen er voor kiezen om te werken in een Contactcenter in Barcelona.

Er zijn veel Nederlandstalige callcenters in Barcelona en wegens een sterke groei zijn ze altijd op zoek naar nieuwe Nederlandstalige medewerkers.

Voor meer informatie kan je ons vrijblijvend contacten via whatsApp: +34 690 113 783

2 comments

    1. Beste Lucille,

      Werken in Spanje/Barcelona is mogelijk voor iedereen. U bent zelf verantwoordelijk voor huisvesting, we helpen u dus niet met het vinden van een woonst.
      Indien u nog vragen heeft kan u ons altijd contacten op whatsApp: +34 690 113 783.

Leave a comment

Your email address will not be published.