Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een callcenter en een contactcenter? Is er wel een verschil?
Bij de woorden call center denken veel mensen al snel aan het zogenaamde ‘cold calling’ mensen onverwachts opbellen om iets te verkopen.
Een modern contactcenter is iets helemaal anders, op een contact center zijn het juist de klanten die iemand van het bedrijf willen spreken. Of omdat ze klant willen worden, of omdat ze al klant zijn en een aantal vragen hebben.
Soms kan het zijn dat de klanten klachten hebben, soms hebben ze instructies nodig. Net een nieuwe printer gekocht en ze weten niet goed hoe het werkt. Veelal volstaat het om de handleiding te lezen, maar sommige klanten kiezen ervoor om gewoon direct naar de klantendienst te bellen. Het is immers sneller en gemakkelijker, je moet dan niet zelf op zoek naar instructies.
De klantendienst van een bedrijf is dus een contact center. Hier beantwoord je e-mails, chats, social media berichten en natuurlijk telefoontjes van bestaande klanten met vragen.
De voordelen om te werken voor een contactcenter in Barcelona:
– leuke collega’s
– je hoeft geen Spaans te leren
– kan snel aan de slag
– nieuwe mensen leren kennen
Als je wil verhuizen naar Barcelona en je spreekt nog geen Spaans dan is werken in een contactcenter perfect. Heb je interesse om te wonen en werken in Barcelona stuur vandaag nog je CV!